2018-10-05

Fra ett eneste lite spa i Laguna Beach til over 200 anlegg over hele verden.

Orange County, CA – i år feirer Kerstin Florian, pioneren innen luksuriøs og naturlig hud- og kroppspleie, 40 år for sitt selskap med samme navn, Kerstin Florian International. Selskapet ble grunnlagt på ett rom i Laguna Beach i 1978, og har vokst til å bli et kjent varemerke som er distributør av mer enn hundre produkter fra det over 6000 kvadratmeter store hovedkontoret i Lake Forest i California. Selskapet leverer til mer enn 200 spaanlegg og dagspa i 35 land over hele verden.

Da Kerstin på sekstitallet forlot Sverige og flyttet til det sørlige California, skjønte hun umiddelbart at de amerikanske hudpleieproduktene ikke bare manglet naturlige ingredienser, men at de heller ikke gjorde så mye annet enn å tilføre fuktighet. Kerstin hadde selv erfaring fra europeiske spaanlegg og visste hvilke positive effekter det er mulig å oppnå hvis man tar godt vare på hud og kropp. Hun skjønte at hun, gjennom sitt eget engasjement for resultatorientert hudpleie basert på naturlige ingredienser fra planteriket og gode rutiner for egenpleie, kunne endre hudpleieindustrien, og hun visste hvor positive disse elementene kan være for kvinners selvfølelse.

Etter ti år med utvikling av spaanlegg og skjønnhetssalonger i både California og Arizona, åpnet Kerstin sin egen hudpleiesalong ved Surf & Sand Resort i Laguna Beach. I de neste ti årene inspirerte hun kundene med sitt prinsipp om ytre skjønnhet og indre velvære ved å gi råd om ernæring og kosthold, holde klasser i meditasjon og tilby ansikts- og kroppsbehandlinger ut fra sitt holistiske syn på velvære basert på fire hjørnesteiner for en sunn livsstil: sunt kosthold, regelmessig mosjon, sinnsro samt pleie av ansikt og kropp. Samtidig eksperimenterte hun med spabaserte metoder og planter som urteekstrakter, eteriske oljer, alger, leire og mineralrikt vann for å skape sin egen produktserie som gjenspeilet hennes syn på hva hud- og kroppspleie burde handle om – naturlig skjønnhet og effekt.

Ikke overraskende økte salget og etterspørselen raskt, og selskapet vokste snart ut av det lille lokalet. Noen av verdens ledende spaanlegg og resorter, deriblant JW Marriott Desert Springs og Sonoma Mission Inn, tok snart i bruk de effektive produktene og de behagelige behandlingene, som fremdeles er en del av tilbudet.

"Da jeg startet mitt eget firma var det ikke noe marked å snakke om for hudpleieprodukter med naturlige ingredienser. Jeg visste hvilken forskjell de naturlige ingrediensene kunne bety for huden og hvordan det å føle seg vakker øker selvfølelsen og får skjønnheten til å stråle innenfra. Produktene mine er virkelige verktøy for velvære og egenpleie. Det er dette som har fått kundene til å komme tilbake i 40 år! Vi har aldri sluttet å utvikle oss og lete etter nye måter å beholde energien på, så du kan se frem til flere nyheter i tiden som kommer!", sier Kerstin.
Kerstins datter Charlene, som tyvärr gick bort 2016, har vært en viktig inspirasjonskilde i denne utviklingen. Med sin kjærlighet til og kunnskap om velvære, sunt kosthold, ingrediensteknologi og bærekraftig forretningsdrift, har Charlene som Chief Creative Officer satt sitt eget preg på alle nivåer i selskapet og bygget videre på sin mors suksess, drivkraft og pionerånd. Senere i år gjør vi Charlenes visjon til virkelighet i form av en spennende lansering – ANDA - som gjør at ringen blir sluttet for førti års fremgang og innovasjon, så hold øynene åpne!

Fra å starte med håndskrevne produktetiketter på et lite spa sør i California, har varemerket utviklet seg til en internasjonalt anerkjent hudpleieserie. Kerstin Florian selv hylles som en drivkraft innen spabransjen over hele verden. Med sine naturlige, virksomme ingredienser fra planteriket og havet og inspirert av et holistisk syn på kropp, sjel, natur og samfunn har Kerstins prisbelønte produkter nå i hele 40 år hatt en nærende og styrkende effekt på kroppens største organ – huden.